la puta madre & spräckta revben

hejhejhej.

här har det varit tyst ett tag. finns olika anledningar. dels har jag varit sjuk. dels blev veckan och helgen inte riktigt som det var tänkt. jag skulle ju som sagt egentligen fortfarande varit i tyskland vid detta laget, men det har blivit uppskjutet till i början av januari. skönt att det blir av iaf, mina prover ser bra ut har de kommit fram till. så förra veckan spenderades ju på tjärnö istället, till ungefär torsdag lunch. kände mig krasslig och matt och åkte hem till gbg. dock kunde jag ju inte hålla mig borta från derby-träningen på torsdag kväll trots halsont o trötthet (fy angelica!) och jag kan säga att två svettiga timmar i en nedkyld idrottshall inte gör saken bättre. men det var en grymt rolig träning, så det kanske var värt det, haha!

på fredagen fick ju tobey besök av gustav från malmö, de skulle på the bronx-konsert. något jag var missnöjd med eftersom jag inte hade en biljett. dock var jag hemma sjuk så det var väl inte så mkt mer med det tänkte jag. men ca 2 tim innan konserten skulle börja släpptes det 15-20 biljetter till, så självklart kunde jag inte hålla mig borta då heller. så det fick bli en vända till musikens hus. kan ha varit lite ödet som gjorde att jag fick en biljett eftersom min andra (för tillfället fysiskt sämre) hälft fick för sig att stage diva från scenen ("alla andra gjorde juuu!"), och träffar golvet istället för publiken. resultat: ambulansfärd och 3 spräckta revben konstaterat efter ca 7 timmar på akuten på sahlgrenska med kläm och känn på revben, röntgen, smärtstillande, blodprov och urinprov... kom dit 01 och var hemma ca 7.45 på morgonen, puh... var ju inte heller så lyckat för en förkylning. väl på akuten rullar det in en kille till från samma konsert, med nackkrage, haha! verkade dock inte varit så farligt med honom, lite hjärnskakning kanske. men han låg kvar när vi tog oss hem, så jag hoppas han mår bra iaf.


2 nöjda (?) konsertbesökare bondar under annorlunda omständigheter

på lördagen efter några timmars sömn (till ca 13.30) så tog vi oss upp. min vän frida fyllde år och hade bokat bord på sjyssta puta madre på magasinsgatan, det gick ju inte att missa såklart, förkylning och revben till trots! vi fick det stora, fina, runda bordet, i stort sett alla var klädda enligt restaurangens känsla (20-talsbordell i princip) förutom kanske vi då som inte hade fått så mkt sömn... grymt god mexikansk mat och hembakad wienernougattårta iaf! rekommenderas starkt om man inte varit där innan (årets krog 2010). :) både tobey, gustav och jag somnade gott runt 00-tiden kan jag säga.







hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0