slagsmålslek och second hand

nu har det varit jul. vad fort det går! det känns nästan inte som det varit julafton ens. speciellt inte som julaftonen i fråga gav strålande solsken och +8 grader i göteborg, hej vår! hur som helst firade jag och tobey tillsammans för första gången (om man inte räknar vietnam förra året) så vi var i kungälv med min familj (nästa år blir det med tobbes familj). vi var först hemma hos mamma och pappa för julmat och julklapputdelning och senare på kvällen blev det promenad till elins familj för julklappslek! eller ska man kalla det slagsmålslek...? haha. 19 pers, dubbelt så många paket och en tärning. kaos! men kul. :) efter det gick vi faktiskt med systra mi samt några andra in till kungälv för en öl på tre kockar. inte så mkt drag dock, synd. men trevligt ändå!

slagsmålslek med tärning!

på juldagen åkte vi upp till värmland för en extra julafton och ännu mer paket och massa mat! herregud, vad man äter, på gott och ont. *flöt* det blev en rundtur till både torsby, sunne och karlstad. mycket slappande, en hockeymatch och en hel del second hand! både på gengåvan och antikmässan som var i stan. kul! jag är verkligen helt inne på gamla saker nu för tiden. både prylar, möbler och kläder. nya saker intresserar mig knappt alls. det märkte jag tydligt efter en ca 30 minuters vistelse inne på mellandagsrean (mellanmjölksrean) inne i karlstad. fy fan, ointressant, tråkigt o fult. dessutom dyrare för det mesta, samt sämre kvalité på nästan allt. nej, second hand i mitt <3!

i brist på roller derby får man titta på annan skridskoåkning och tacklande

nyss kom jag o T hem från restaurangbesök med hela glada gänget! förutom stackars katten då som blivit sjuk, och var den som egentligen hade dragit ihop alla samt valt matställe. :( men hon fick en videohälsning från oss alla iaf, haha! för övrigt var restaurangen bra (vin o pasta i linné), enligt mig iaf, glutenfria pastarätter = favorit!


GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0