sunday

jag gillar söndagar. förr gjorde jag nog inte det så mkt men nu är det verkligen sköna söndag. jag tycker att det är den dagen det finns minst måsten. man kan få vara hemma o bara ligga i soffan, städa o pyssla lite (vilket jag oftast tycker är trevligt) och laga god mat o se på film. ingen söndagsångest här inte.
för övrigt har helgen varit bra. kom hem från finland o strömstad o fredags och spenderade kvällen med tobey, lugnt o skönt... god mat o godis. :) lördagen blev i shoppinganda! för en gångs skull gjorde jag massa fina fynd och kom inte endast hem med en topp o nåt nödvändigt smink som jag brukar. istället blev det massa fina saker! :) på beyond retro hittade jag en gammal baseball-topp, en stickad fin lila 50-talskofta samt en underbar gräddvit klänning i riktig lilla-huset-på-prärien-anda. dock behöver den lite lagning... får fixa i veckan. efter det gjorde jag mer fynd på levis-affären, 2 t-shirtar får man väl kalla dom. halva priset. ka-tjing! sen lite underklder på lindex. jag vill fortsätta min shoppingrunda, hade värsta flytet ju! :D det är ju verkligen inte ofta nästan allt man provar passar, och dessutom är till rimliga priser.
på kvällen blev det middag hemma hos anna med tjejerna, vår varannan-årliga tjejresa planerades! det blev vin, lasagne (supergod, vegetarisk och glutenfri ;)), efterrätt med frukt o glass, goood irish coffee, godis o chips med dip. rullade ner till bussen, hehe... mötte upp frida och cami lite spontant eftersom de ville hänga på till truckstop. väl på trucken var det riktigt trevligt! drack bara 3 öl, helt lagom.
nu ska jag ta en söndagspromenad. mer helg tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0