20´s vintage stories

i höst släpper kappahl tydligen en 20-tals-kollektion! själv har jag ju -40 och -50-talen som stilmässig favorit, men 20-talet är inte dumt alls heller. see for yourselves:

– Vi har inspirerats av tv-serien Boardwalk Empire som har premiär i svensk tv denna höst. Serien utspelar sig i Atlantic City under förbudstiden då glamourösa klubbar och rökiga salonger var förbjudna nöjen. Kvinnorna bar lösa klänningar med vackra detaljer och snitt med bekväm passform, berättar Carina Johansson, designchef på KappAhl.

så se till att öva på 20-talsvågorna i håret nu. ;) och missa för all del inte TV-serien i fråga, Boardwalk Empire, mycket bra indeed!

Kommentarer
Postat av: emelie

jag tycker 20tal är himla tjusigt, men tyvärr funkar det inte så himla bra på min kroppsform tror jag..

2011-10-06 @ 22:19:43
Postat av: Angelica

joo, tror du inte? jag tänker att 20-tal passar alla kroppsformer, just eftersom det är så lösa, raka och enkla former. gå dit o prova lite, kan ju vara kul att ha som finkläder till festliga tillfällen. du har ju perfekt längd på håret för att få till lite fina vågor också! :)

2011-10-07 @ 11:39:10
URL: http://pennydoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0