wermland som sagt

ja, i helgen åkte vi för att hälsa på tobbes familj lite. vi åkte först torsby och fick god mat hos mamma gunilla! sedan blev det en sväng till torsbymarten (typ som vikingamarknaden i kungälv :P) o köpte godis o kollade runt. väldigt lugn kväll med lite chips och idol, kändes behövligt. vid läggdags blev det dock att åka till sunne och bo på vandrarhem en natt! eftersom tobbe är kattallergiker och alla som bor i sunne nu har katt så fick det bli lösningen. innan bodde tobbes syster med pojkvän i sunne, utan katt, men nu har de flyttat till karlstad, så numera går det inte att övernatta hos någon i sunne...

på lördagen blev det lite loppis där tobbe hittade finfina knivar för bara 10 kr totalt! efteråt åt vi massa mat hos mormorn och morfarn med tillhörande megamättkänsla efteråt, hehe...


fina gamla matknivar

efter det bestämde vi oss för att inte bo en natt på vandrarhemmet till, utan åka och sova i karlstad. tobbes far och sambo har köpt en jättefin stuga och åkte för att hälsa på en sväng där. på vägen stannade vi dock till och kollade lite på SM i longboard. huj, vad det gick, kan jag säga! 75 km/h kommer de upp i. läskigt värre. det var alltså utförsåkning på tid. men kul att titta på iaf!

longboard-tävling i 2 km lång backe med delvis 20-gradig lutning. sviiisch!!

i stugan hos pappa leif var det supermysigt. ska bli spännande att se hur det ser ut i vinter! jättefin, välskött stuga med många bäddar och världens utsikt över sjön nedanför (acksjön). kände faktiskt en liten längtan jag med efter ett litet hemligt ställe i skogen så där... someday, someday.

i söndags blev det hemfärd. hade hemmakväll, och jag önskade att helgen kunde varat en eller två dagar till. det är mkt åkande! på 14 dagar snart har jag typ varit hemma 2 dagar. :S inte blev det bättre heller av att jag haft ett konstigt "bett" på baken och fick åka till acessakuten på måndag morgon (dvs idag). det visade sig dock att det inte var något bett utan bältros! inte roligt alls. dock verkar det som att jag fått en ganska "snäll" variant så jag håller tummarna att det inte blir värre och inte tar mer än en månad för det att läka och gå bort. man ska väl vara glad att man inte fått det i ansiktet iaf.

finns ju roligare saker att lägga pengar på...

nu är jag på tjärnö igen, lagom dåsig av de virushämmande tabletterna jag fick. tror det blir matlagning nu (pastasås på egenplockade kantareller, yummie!) och sedan rakt i säng för vila.

tudels!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du vet att du kan lämna in kvittot till jobbet?

2011-09-13 @ 08:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0