hemma

alltså, borta bra men hemma bäst, så är det ju. men det har varit sjuuuukt bra borta också! så himla mkt att visa och berätta att jag inte ens vet vart jag ska börja. får göra lite fina uppdateringar med bilder snart. :) eftersom min kamera försvann som sagt så måste jag samla på mig lite bilder från alla andra först. möttes av mamma, pappa och tobbe igår på landvetter. mysigt! väl hemma var det galet gott med "vanlig" mat. efter en resa är man ju alltid lite trött på t ex pommes frites och ägg i olika former, vilket det blivit mkt av. så väl hemma igår blev det brunch med american pancakes, och på kvällen spagetti och köttförssås. GOTT! tobbe hade haft en fin skärmbakgrund hemma också under tiden jag varit borta. ;)

nu väntar jag på att mitt bagage ska bli hemkört, eftersom det fastnade i munchen igår på vägen hem. jag vill packa upp och tvätta! och äta biltong. :P

en lyckospark

...till Gothenburg Roller Derby som i detta nu spelar sin första match i malmö mot malmös b-lag! håller tummar och tår! önskar att jag kunde vara hemma (just idag) och vara med och spela...

en uppmaningslapp

en uppmaningslapp på stationen. hemma skulle det nog stå något i stil
med "stäng dörren pga automatiskt larm", men inte här...

15 dagar

nu har halva tiden av resan gått. i vanlig ordning gick det rätt långsamt i början men nu känns det som att dagarna flyger fortare och fortare! 1 vecka kvar här ute på inhaca, och sedan är det slut på kursen och vi kan äntligen ha semester. :) krugerparken! sjukt spännande. de senaste dagarna har varit extremt varma och väldigt intensiva. energin är inte på topp alla ggr... i förrgår var dock magiskt, med snorkling hela dagen på ett ställe som var helt sjuuukt! så mycket fisk!! överallt, bara fisk! eftersom jag inte har kamera som sagt, så får jag vänta med det till jag fått bilder av ngn...

nu är kl 8 och vi ska ha redovisning! hepp!

skallad av en spindel

igår var vi i byn igen och åt middag på restaurang. på vägen dit gick vi längs stranden, vilket tog 1 timme, och några av oss kände inte för att gå den biten hem också, så vi fixade en bil som kunde köra oss hem i mörkret. vi satt på flaket i vanlig ordning, dock inget tak denna gången, och plötsligt blev jag träffad av något i huvet, ungefär som att ngn kastat ett nypon i skallen på mig. den studsade vidare på en av de andra och vi skrattade lite och sa att det måste varit ngn insekt. efter några sekunder inser jag att halva håret på mig är dränkt i klippigt spindelnät... sjuuukt äckligt! det var som klister! sååå.... uppenbarligen fick jag en spindel i huvet. uääh.

jaja, här kommer en bildkavalkad!

bilskjutsen när vi anlände. för övrigt samma bil som spindelincidenten...

fältstationen

vägen ner till havet

strand så långt ögat når. och inga turister! ja, förutom vi då får man väl säga.

lite kvällsdiskussioner med öl och vin. man tackar.

bon fires och mera öl!

fest på byn och bon fires

igår var det fest på ön! ojojoj. det blev jeepåkning på flaket till byn där vi åt fantastisk grillad fisk, och drack väldigt goda capirinhas (och starka)! jag var också djembespelarn nr 1 jämfört med de afrikanska killarna som var där med sin trumma. de var inte så bra, haha... festen fortsatte på flaken hem, och vi gick ner till stranden hela högen. gjorde upp en bonfire, drack rom och cola, lyssnade på jimi hendrix och tittade på stjärnhimlen som var magisk. milky way sträckte sig över oss och månen gick orange ner i vattnet. sjukt najs! jag kom i säng kl 2, men de sista hade inte gett sig förrän kl 5 i morse, haha.... det var inte så piggt i morse kan jag lova. de hade dansat kring elden och badat i massa mareld som dök upp där på morgonkvisten. lite kluven till att jag gick och lade mig men det kanske var klokt trots allt, hehe.

imorgon ska vi gå upp kl 4.30 (!!) för att titta på fåglar. snark. haha! konstigt nog är jag inte speciellt intresserad av fåglar. men vem vet, man kanske får se livs levande fria flamingos i soluppgången, då kan det ju vara värt det. ;)