fröken fräken

hittade en bild på datorn av moi au natural:


kan tilläggas att jag tror bilden togs strax efter vietnamsemestern, så fräknarna är aaaaningen starkare än vanligt. :)

lördag i bremerhaven då, ja. inte så mkt bättre än en fredag får man säga. men vi var inte klara på labbet förrän 18.30, sedan gick vi till en restaurang och var inte tillbaka på hostelet förrän kl 21, så nu vill jag helst bara ligga i sängen framför TV:n och slappa hur som helst. ska upp tidigt imorrn med!

idag har vi besökt museumet som jag pratade om igår, om utvandrarna. det var riktigt bra! definitivt värt ett besök. om man är intresserad av tiden mellan 1900-1960 så är det en rekommendation. det var riktigt spännande att höra och läsa om olika människors öden, när de lämnade europa för nya drömmar i landet over there. massa fina saker att titta på också, dagböcker att läsa i, se inredningen i olika skepp, alltså rekonstruerat som riktiga korridorer och rum, kändes som att man gick omkring i korridorerna på titanic! även rekonstruktioner på ankomsthallen på ellis island och annat, precis som det såg ut på riktigt. så det var ett väl spenderat tidsfördriv. :)

men nu blåser och regnar det utanför fönstret, så jag tröstar mig med lite bilder inför kommande jobb-resmål, inhaca island (mozambique) och kruger national park (sydafrika) om bara ett par veckor. :))


inhaca island


inhaca


inhaca


kruger national park


kruger park

...och slutligen...


det så kallade God´s Window i sydafrika, som vi också ska besöka.

plötsligt känns det inte så jobbigt med regn och rusk längre. ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh vad skönt vi ska ha det :)

2012-01-07 @ 22:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0