soffläge

hade en ganska bra kväll igår får jag säga! förutom lite smärre incidenter. men det började iaf lugnt och trevligt med middag (supergott!) hos ida och patrik med lite sällskapsspel och musik därtill. eftersom vi klantat till det lite och lovat bort oss på var sitt håll tog vi en taxi till en annan fest (förlåt, ida!!) runt 23-tiden, ganska lagom tills det var dags för 12-slaget! vi hade inga raketer men ett gäng thailändska nyårsballonger iaf, det var fint. :)

på festen var det bra drag och den innehöll klassikerna mkt dans, högljudd sång, irish coffee i plastmugg, armbåge i nyllet = fläskläpp 1, nedspytt golv i sovrummet, lite hot med kniv ute på gården = fläskläpp 2. det var alltså den sista incidienten som förtog glädjen ett tag men som tur var så slutade det ju väl. vi stod utomhus alla 15-20 pers under tolvslaget på fyrktorget i ca 20 minuter, men när raketerna började dö av och man började frysa så gick de flesta in (även jag). men det var 3-4 personer som stod kvar ett tag till, och då kom en kille fram som uppenbarligen bara var ute efter att bråka. drog upp en kniv i princip direkt och skulle såklart ge sig på J då han är stor och ser "tuff ut" antar jag. J gjorde dock inget tillbaka förutom att muntligt försöka avvärja det hela men killen försökte provocera på de flesta sätt genom en skallning på läppen samt en lavett. men på något sätt gav han sig och försvann. mindre trevligt. men men, det gick ju som sagt bra, och jag tror att alla hade rätt så trevligt iaf. kl 5.15 tror jag att jag o tobey kom i säng, senare än på länge.

idag är det med andra ord inte många knop... har avverkat brunch och tittat på trollkarlen från oz. senare blir det god middag och förmodligen mer film, samt ost och chips. sista dagen på semestern måste ju avslutas på bästa sätt. ;) chiiips!










en av de finaste gamla musikalfilmerna. perfekt nyårsdagsunderhållning!

börjar för övrigt få lite rullabstinens. vi tog ju julpaus i derbyn efter boot camp-helgen och har alltså inte rullat på snart 2 veckor. dessutom börjar träningen igen dagen efter att jag ska till tyskland med jobbet... :( så när jag kommer tillbaka hinner jag bara med kanske en eller två ggr innan det är dags för 4 veckor i afrika. får bli en derbypaus deluxe helt enkelt! hoppas man inte tappar för mkt. men jag hoppas det är lite som att cykla. ;) kanske, kanske hinner jag med lite friåkning i masthuggshallen på tisdag kväll, hoppas! 


undertecknad ses här sätta in en tackling/blockering under matchen under boot camp-helgen, medan jammern blåser förbi på insidan. duktiga vi! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0