trööööttt

nu är jag äntligen på rummet på hostelet i bremerhaven. varit en lååång dag, eftersom det känns som att den började redan igår. gick på tysklandsfärjan igår i göteborg vid 19, var framme i kiel i morse vid 9. sov ganska gott, men lite för lite bara, kunde inte riktigt somna på ett tag... i kiel blev det tåg till hamburg, från hamburg till bremen och från bremen till bremerhaven. dessutom blev första tåget försenat så att jag missade en anslutning = 2 timmar försenad i slutändan. :(

blev hämtad vid stationen 15.30 (ist för 13.30) av kollegorna här, och spenderade en stund på labbet. vid 18 gick jag och en till för att äta, det var välbehövligt! efter det tog vi bussen till hostelet som är en gammal militärbyggnad men omgjord till hostel för bara ca 1,5 år sedan, så det är fräscht och fint, stora rum med fräscha badrum. så det funkar. :) försöker kolla något på TV:n nu men det är lättare sagt än gjort eftersom tyskarna envisas med sin dubbning, herreguuuud, vad fånigt det är. kan dom inte bara släppa det liksom, ba hallååå!? assholes. inte konstigt att de folk jag försökt prata med idag längs vägen mest stirrar på en som inavlade texasbor när man öppnar munnen och det INTE kommer ut tyska. 

anywhoooo, nu är jag schweintrött (tyska!).


utsikt från båten igår. hejdå, majorna och göteborg!


den nya otroligt spännande utsikten från hostelet!


nu ska undertecknad självdö i den här sängen för en natt.

gute nacht!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0