rakethelg

uuuh, den här helgen var nog den snabbaste någonsin... men sen var den fullknökad med grejer också. på fredagen kom jag väl hem ca 19, vi gjorde mat och inte så mkt mer, och jag skulle gå upp tidigt så fick därmed lägga mig tidigt också, lite trist en fredagkväll.

men! jag skulle upp kl 0700 eftersom vi skulle ha en workshophelg med GBGRD! det var sjukt intressant och roligt! vi började med en 3 h kurs med röda korset, där vi fick lära oss om första hjälpen med en gnutta mer fokus på idrottsskador. efter det tittade vi på ett bout, snackade matchsstatistik och lärde oss om det, samt hade en liten visning av gear, där rullskridskorna var helt isär skruvade så man kunde pilla och känna på alla delar... :) på eftermiddagen (och däremellan massa god mat och fika såklart!) så hade vi en gäst som jobbade inom det militära som hade föreningssnack med oss. det blev jätteintressanta och nyttiga diskussioner där vi fick jobba med lite konflikter som bubblade upp (eller vad man ska säga) också. mkt nyttigt och bra.

det var slut 19.30 och sen hakade jag på tobey och lite fler till truckstop, men det var väldigt lugnt för min del. en folköl och en annan öl. men sen var det bara att gå upp på söndagen igen för då var det 2 h workshop till! nu var det i träningshallen med en gästtränare som var balettdansör (solist på göteborgsoperan) samt ex-hockeyspelare, jättekul! han lärde oss massor om balans och tacklingar, det var grymt! dessutom kom våra fina spons-tischor från dirty och jag fick av en slump precis den jag tyckte var snyggast, yay! :)


nöjt workshop-gäng med nya fina t-shirtar!

nu är det sköna måndag igen (snark) och massa jobbajobbajobba på tjärnö till ons kväll, sen är det dags för 2 dagars semester, haha! långhelg till sthlm och hälsa på jenny och bo på hotell. nöjd och glad tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0