extra! extra!

 jag har gjort en massa fantastiska upptäckter på sistone, mest av en slump. eller ja, det är mest fantastiskt om man råkar vara glutenallergiker samt har en längtan efter rödare hår, men jag delar med mig ändå. jag har hittat en del glutenfria produkter som jag är superglad över! så himla bra att det kommer mer och mer. :) 

det första fabulösa; glutenfri couscous

#2: chilinötter, med potatis- och rismjöl i "skalet" istället för vetemjöl

drei: vegetarisk (tom vegansk!) färs utan gluten, ngt jag önskat skulle finnas, och nu gör det det!

färsen använde jag idag och gjorde chili con carne, det blev asgott! tycker inte att färs smakar ngn skillnad om det är kött eller vegetariskt, det hänger på kryddningen, tomatsåsen mm. happy!
 
vad gäller det rödare håret så har jag bestämt mig för att jag inte är redo att ha min naturliga färg än, trots allt. har haft det (eller så gott som iaf) de senaste månaderna eftersom jag var lite nyfiken på det, samt inte orkat färga, men så tänkte jag i helgen att det var dags att köpa ny hårfärg. eftersom jag kört på en orange toning från shock, och jag är tvungen att först lägga i en "riktig" permanent färg för att toningen ska bita, så sprang jag in på åhléns för att köpa någon av de jag brukade använda, oftast av en mer vinrödaktig ton, vilket inte är det jag är ute efter egentligen. men till min förvåning har loreál släppt flera mer orangea färger! ska bli spännande att pröva i helgen. :)

 
jag ska pröva den näst längst ner. :))
 
just det, midsommarhelgen. tja, hönö, sill, regn, grill, dragkamp, gött fölk, sång, musik, snaps och öl, hemgång vid 02-tiden. ja, det var väl det.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0