vintage dreams

åh, jag har gjort flera fina second hand-fynd på bara några dagar nu! :) bra på så många sätt, billigare, mer unika saker, mer miljövänligt, snällare mot huden eftersom att äckliga kemikalier troligare redan är borttvättade osv... först hittade jag en stickad kofta, en långärmad lila stickad tröja samt en handväska på beyond retro! tack vare julklappen från systern blev det bara ca 500 för allt. :) nån dag senare var jag på fåfängans antik i haga och hittade sötaste gula hårnätet, och nu var jag just nere på finska kyrkans loppis vid olskroken och hittade superfina pumps samt en fin blus för totalt 60 kr. :)) en downside dock är att skorna är alldeles för små, men jag kände att jag måste sälja dem vidare så att ngn annan vintage-intresserad själ kan få använda de små fina sakerna. så håll utkik på tradera om ni vill ha fina 40-talsskor, nyklackade i stl 36 ca! ;)


hårnät från fåfängans antik


...vilket håller mina pin curls på plats för tillfället. får se hur fint det
blir när jag tar ut dem sen, har aldrig gjort pin curls själv innan! :)


de fantastiska 40-talspumpsen jag just hittade! önskar de hade varit
ngn storlek större... buhu.



fin 60-tals (?)-blus också från loppisen för 30 riksdaler.


kanske får bli kvällens outfit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0