ditten och datten

nu har jag jobbat i ca 2,5 vecka efter semestern. det har varit lite segt att komma igång, men det kan berott på mjukstarten iofs, med möte i lund och så två dagars ledigt med malmöfestival t ex. men nu är det verklighet igen! tillbaka på tjärnö efter nästan 6 (?) veckor, tror jag. men det börjar bra, med en kurs i systematik. det gillar jag. ordning och reda, "detta är släkt med detta, såhär delas det in". jag och organisation går fint ihop.
båttur för att samla material till kursen igår. inte ett dugg jobbigt. på riktigt! :P

i helgen hjälpte vi för övrigt herrskapet torp och jansson med flytt till GBG. välkomna! det var tur att vi var många för det var mycket som skulle flyttas och regnade gjorde det också. men det gick! o dessutom rätt smidigt! efter 4 timmars bärande firades det med mat på halta lottas. vilket hak i närheten hade vart bättre för ett götebosskt välkomnande i ösregnet, änna?!
god mat och öl löser det mesta, såsom blöta skor o värkande muskler!

avslutar helt random med att jag häromdagen bakade toblerone-muffins. såhär såg de ut:
mums filibabba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0