le weekend...

ja, som sagt var det en del inbokat i helgen. men bara skojiga saker, woho! torsdagen var ganska lugn med några timmars derbyträning på dagen. fredagen fick det bli massa pill o fix inför lördagens möhippa. mötte jenny och anna på olskroken o vi handlade massa mat och sprit! gick tillbaka till mig och gjorde iordning efterrätten och lagade mat. gjorde dessutom 3 "testpannacottor", vi var ju tvungna att se till att de blev bra, haha. ;) det blev de, mycket gott. jenny stannade och sov över o vi kollade på denna:
min nya favvofilm

på lördagen gick vi upp vid kl 9 för att fixa med förrätten och greja lite. vid 11 promenixade vi bort till liseberg och gothia towers där vi alla skulle överraska sara efter att hon gjort massa roliga uppdrag på morgonen på egen hand (med hjälm med kaninöron och rosa ballong i, tätt följd av spionerna anna-lena och linnea, hehe). hon blev himla glad! :)) väl uppe på heaven 23 blev det bubbel och räkmackor, en lunch jag skulle kunna stå ut med fler ggr.
*dreggel*


jag och sara, en av mina äldsta och närmsta vänner samt blivande brud!

det blev en grymt lyckad dag! jag hoppas att min egen möhippa blir lika bra en dag. :) efter heaven 23 blev det afrikansk dans, sedan häng i park med mer bubbel, efter det 3-rätters hemma hos oss och sist utgång på yaki-da. sjukt bra dag! dagen efter var jag inte direkt pigg när klockan ringde 8.15... men det var bara att pallra sig upp och hoppa i duschen, packa ner 1 miljon high heels i en väska och bege sig till järntorget och elbastardo. plåtning, kul! :) att sitta och blir sminkad är också något jag kan vänja mig vid. vid 12-tiden när vi var färdiga där tog vi med alla kläder och rekvisita bort till slottsskogen för lite olika shoots. tror det blev grymt, vill se nu! speciellt den sockersöta picknickplåtningen i massa pastelliga färger i massa fina klänningar och tillhörande rosa och turkosa cupcakes med körsbär. ;) men det dröjer nog till nästa vecka innan bilderna är klara... men vid ett tillfälle såg det ut så här, behind the scenes so to speak:


söta charlotta

efter fotandet, ca 17, drog jag hem en stund och sov i soffan. sen var det bara att byta om och bege sig till HBTQ-festivalens avslutningsfest på brewhouse! kom dit, lade in grejer i logen, bytte om o testrullade i lokalerna lite. grymt gött golv! :) festen öppnade 22 o vid kanske 23 började det droppa in en del folk. dock var jag så sjukt trött att jag gav upp vid ca 00.00 och åkte hem... vid 01 skulle vi egentligen haft en presentation och demonstration av sporten på scenen, men jag orkade verkligen inte, dessutom gick sista bussen ändå vid 01 eftersom det var söndag! men kul att få vara med ett tag och dela ut flyers iaf. :) igår, måndag, var bara slapp, tack o lov. sovmorgon, brunch, slappa i soffan, äta glass i solen på lejonet o björnen, köpte jordgubbar, vi bjöd hem jonas och bakade, lagade middag och åt massa efterrätt o godis till en film. jag var dock så trött att jag somnade under filmen flera ggr, det brukar jag aldrig göra, haha.

summa summarum: bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0