kallbadhus och pepparkakshus

i helgen var jag och 6 av mina gamla gymnasiekamrater (numera smått spridda över landet) och hälsade på en 7:e gymnasiekamrat som bor i malmö! mucho trevligt indeed! även fast vi inte har setts på evigheter ibland blir det alltid så himla bra. :)


vi välkomnades med fredagsmiddag! mkt god tomatsoppa med tillbehör.


en lite suddig, fredagstrött och tågtrött angelica...


riktig brunch är nåt av det bästa!


på lördagen besökte vi kallbadhuset, kändes som något taget ur serien boardwalk empire :)


små ombyteshytter för sommarbadgästerna


(nästan) alla badade och bastade för fullt,  t o m jag! o det var bara 3 grader i vattnet. :)


efterbad-fika hemma hos jennie


apelsinträd


eftersom det var första advent skulle vi dekorera pepparkakshus...


...med massa färg!


hrm, marinbiolog/kemist/läkar-huset får man väl kalla det...


och arkitekternas.


lite skillnad kanske, ja. men det är tanken som räknas!


på kvällen blev det god middag och öl på restaurang metro på möllan, bra ställe och väldigt bra helg. :) extra bra också att jag kunde åka tåget hem helt som vanligt innan den värsta stormen slog till.

Summa summarum: man har alltid trevligt i Malmö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0