tjärnö = filmkvällar

tjo! är tillbaka på tjärnö efter en bra helg. har äntligen lämnat in min doktorandplan med, känns himla bra, finally! så då kan man tillgodoräkna sig 6 poäng till. :)

numera har jag o eva-lotta en liten tradition med (kan det räknas som tradition om det pågått i tre veckor?), nämligen filmkväll! temat har varit väldigt konsekvent än så länge; filmer med tuffa, annorlunda och coola brudar/hjältinnor. dessa har vi sett än så länge:

whip it - ja, den fick ju mig att börja spela roller derby!


kick-ass - hit girl är ju genialisk!!


ghost world - en av mina favoriter från 2001.


ikväll fortsätter vi med:


kill bill! grym film, grymt soundtrack.

senare i veckan, om vi hinner med, så blir det kanske:

death proof - också löjligt bra soundtrack.


planet terror - bara för att den är så skruvad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0