fika, 5-kamp och toblerone

helgen var en myshelg! i fredags efter ett bra tags tvekande (tröööött o seeeg) lyckades jag iaf ta mig iväg till pustervik för att kolla in the archers samt coffinshakers. båda banden var bra (coffinshakers dock bäst) men det var så trångt o jag var opepp så det blev hemgång efter halva spelningen. men men, helt ok ändå!

på lördagen träffades först jag, ida, katten o frida på stan o åt sushi/nudlar samt fikade. mycket trevligt! vi gick en stund på stan och jag gjorde även världens finaste kjolkap på stadsmissionens loppis som ligger bredvid grandpa och prickig katt. brun ullkjol med hög midja och A-form med slitsar, satt som ett smäck! och det bästa, den kostade ynka 80 pix! nu ska jag bara hitta något som matchar på finaste 50-talsvis.

efter lite shopping mötte vi upp patrik, jocke och tobey för 5-kamp på liseberg! vi hade 7 häften hemma som behövde användas så de kom väl till pass. det blev luftgevär, kast med liten sill (eller nåt), basket, slå på trästubbar och lite till, skoj! några öl slank ner också, på spökbaren där soffan vi satt på flyttade sig med jämna mellanrum o läskiga tavlor hängde på väggarna. och, det ultimata var såklart när tobey äääntligen kammade hem stjärnvinsten på toblerone-hjulet, som vi väntat! jag har alltså aldrig i hela mitt liv vunnit något på liseberg. möjligen en påse chips. så nu finns det toblerone så det räcker till jul!


Kommentarer
Postat av: kattis

jag ÄÄÄLSKAAAR Toblerone! GEE MIIG!

2011-09-06 @ 17:32:07
URL: http://www.nånting

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0