kristineberg och ösregn

är på kurs på kristineberg. det är hela 5 1/2 år sedan jag var här! känns skitkonstigt. livet var inte alls då som det är nu. blir liksom en väldigt märklig känsla. men jag minns att vi hade jäkligt kul den gången iaf, 10 dagar i maj 2006. kan hända att det var lite mer labsprit än vanligt som försvann från förråden den gången, hrm... dock inte mitt initiativ, haha! nu är jag iaf på kurs igen, men nu som doktorand då. ska vara här till onsdag. idag har vi gått igenom den här djurgruppen:

fylumet bryozoa! för den som inte visste. men det ser ni väl redan på bilden såklart. eller?

helgen var fullpackad med olika trevliga saker. i fredags var vi som sagt på sjömagasinet, tobey och jag, och sällan har jag varit så mätt. så gott! efterrätten var 2 die 4. mjölkchokladmousse med hallonglass, rommarinerade hallon, laktritsströ och marshmallows, mmm...MMM! gott.

i lördags spontanåkte jag o T o handlade nya täcken och kuddar på jysk. hade väl fått någon sorts storhetsvansinne efter fredagen o insanenotan från nämnda restaurang. hur som helst var det gött att komma hem o byta täcken o kuddar som säkert är mellan 4-10 år gamla mot nytt o fräscht. kan därmed checkas av på listan över saker man velat förnya bra länge!

på eftermiddagen var det 90-årskalas i stan för min lilla farmor ella. 90 liksom!! pigg o glad. det var mycket mat o mycket sång. jag fick min favvoefterrätt från när jag var liten, från kungälvs konditori svarta katten.

supergod bakelse som jag äter alldeles för sällan nu för tiden. men kanske är tur det iofs!

efter kalaset åkte vi för att titta på skurkarna och roller bitch på henriksberg och ida var med. blev bara två öl o en halv spritzer, mkt bra kväll!


skurkarna, väldigt roadtrip/thelma & louise-varning över musiken, mkt surf och ingen sång!

ida och tobey. o allt är som vanligt som synes.

på söndagen blev det lite försenad födelsedagsfika hos em. katten och ida var också där! kex, ost, efterätt med ananas o glass, och kaffe! mysigt var det minsann, och em fick en försenad present från oss i form av en cykeldator. praktiska presenter är ett tecken på mognad har jag hört. (?)

nu är det mörkt o kallt ute, och jag opepp på det mesta idag. jävla höstdepp. sov dåligt inatt så det får nog bli att krypa ner under täcket o kolla true blood.

för övrigt är jag också sjukt bitter att det inte bara är tip the velvet och honky tonk illegal som krockar 26 nov i höst - nu såg jag även i sticky fingers utskick att the baboon show spelar samma dag. givetvis.

livet hånar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0