bildbomb #3 - grand canyon

för att fortsätta på USA-äventyret så åkte vi vidare mot grand canyon efter hoover dam. på vägen blev det en avstickare in på en skogsväg där både jag och tobey fick sitta i förarsätet på ford mustangen, trots att ingen av oss har körkort. :P men automatväxlat var ju ingen konst. vidare uppåt blev det kallare och kallare, och efter en liten felkörning hela vägen till flagstaff där vi iaf åt och inhandlade diverse förnödenheter (läs: öl och godis) så tog vi rätt väg tillbaka och var rätt så snart vid hotellet nära grand canyon. checkade in i ett rum med två stora sängar där allihop däckade direkt framför TV:n. nästa morgon gick vi upp kl 5.20 för att se soluppgången, och det var det värt, trots att vi höll på att frysa rumpan av oss (från 25°C o sol i las vegas till -5°C och lite snö på 6 timmars bilkörning!?)!

















(om ni undrar varför det är två bilder som är större så är det för att jag just fattade hur man gör bilder större. HAHAHA. hur kunde jag missa det liksom??)

hur som helst, efter en fin morgon med brakfrukost (första, och antagligen enda gången jag ätit en megatallrik med tacos till frukost, haha), så åkte vi tillbaka till hotellet, sov 2 tim till, och åkte sen neråt igen. vi skulle egentligen ta in på ett motell till längs vägen tillbaka men så blev dock inte fallet. ist blev det underjordisk grotta och ett besök på världens finaste bensinmack, och efter det var vi ändå så nära las vegas att vi kunde åka tillbaka. bilder på detta senare. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0