cyklonen....

...märks inte av nästan ett dugg kan jag säga. har förstått att de sagt saker om detta i sverige men det är inte här det är värst isf. det enda är att vi inte har kunnat ta oss ut till inhaca island än, utan fick stanna kvar i maputo 2 nätter för att det blåste för mkt för att åka. men imorgon kl 8 ska vi ge det ett nytt försök! än så länge har allt varit jättebra, bra mat, bra väder, bra hotell osv. vi har besökt universitetet och haft en föreläsning, vi har besökt fiskmarknaden och ett (litet) mangroveträsk. nyss käkade vi på restaurang och jag är proppmätt och kommer antagligen somna direkt... får hoppas också att internet ute på ön inte har blåst sönder när vi kommer imorgon!

det enda mindre bra som har hänt är att jag upptäckte när jag fick mitt bagage i maputo att någon klippt upp hänglåset och stulit min digitalkamera... ur resväskan liksom! det måste alltså ha hänt någon gång på vägen mellan göteborg och maputo, på en flygplats av en anställd då förmodligen. inte helt ok. de små metallöglorna och man sätter hänglåset i är avklippta, hänglåset därmed borta, och kvar i väskan låg endast kameraladdaren och fodralet. ingen jättedyr kamera alls, kanske 1300 kr, men ändå trist. men men, det hade kunnat vara värre. dock blir det ju ont om bilder från resan... :( får sno av alla andras bilder senare.


nu: sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0