pulling my hair out

suck... labbet alltså. ett steg fram och två steg bak som sagt. blev frusterad förra veckan, men tog mig i kragen och satte fart igen. bara för att inse idag att det gått fel någonstans på vägen... gjorde en pre-amplification men fick inte ett så snyggt smear som jag ville ha på gelen. sååå... nånstans i restriction-steget eller ligation-steget har det tydligen blivit lite fel. fast nu gör jag en pre-amp-dubbelkoll igen, med mina prover + prover som jag VET ska fungera. så om alla de proverna funkar nu så var det nog bara pre-amp-steget som felat. funkar bara de gamla proverna så har det nog gått fel i nåt av de andra stegen. we´ll see tomorrow.

ok, det är ingen jättestor grej egentligen eftersom jag vet att det SKA funka. det är ju bara att göra om isf. men så himla segt att lägga 3 dar och sen har det inte funkat som det ska. aaargh.




Kommentarer
Postat av: e

jag är fortfarande hemma sjuk, där kan man med snacka segt. dina problem låter som min kloning!!! förmodligen var det enzymerna som inte klippte som de skulle, det verkar vara slutsatsen efter typ 1 års arbete. kul.

2012-03-26 @ 23:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0